Nedenfor har vi svart på følgende spørsmål:
Hva er MyFoodOffice?
Hvordan fungerer MyFoodOffice?
Hva slags lovverk er MyFoodOffice basert på?
MyFoodOffice er en skybasert applikasjon som hjelper matprodusenter med å effektivt ha oversikt over sine ingredienser, oppskrifter og varedeklarasjoner i henhold til lovkrav.
Vår store innovasjon er vår felles varedatabase, som hittil inneholder ingrediens-data for bakerbransjen fra blant annet Idun, PALS, Tine, Norgesmøllene og Läntmannen. Vi jobber kontinuerlig med å utvide innholdet i denne.
Om du er en matprodusent og ønsker spesifikt ytterligere innhold i databasen, vennligst ta kontakt med oss på support@myfoodoffice.no.
Det er fire kjerne-elementer i MyFoodOffice:
Hver bruker har sitt private område, som er skravert i blått ovenfor.
Brukeren bygger først opp sitt eget bibliotek av Ingredienser. Dette kan bestå av ingredienser brukeren importerer fra vår Felles varedatabase og/eller av ingredienser brukeren har lagt inn selv.
Neste steg er at brukeren legger inn sine Oppskrifter. Dette kan enten være eksisterende oppskrifter eller oppskrifter det eksperimenteres med. For økt effektivitet kan en grunn-oppskrift brukes i en annen oppskrift (f.eks. kakebunn som brukes i flere typer kake-oppskrifter).
Når brukeren ønsker å få laget varedeklarasjoner, så må Produkter opprettes og kobles til den ønskede oppskriften. Dette er spesifikke produkter man ønsker å selge (f.eks. kan en oppskrift for 'brød' brukes i produktene 'brød halvstekt' og 'brød skivet').
Utover dette tilby MyFoodOffice følgende funksjonalitet:
Data som ligger i skravert felt ligger i deres egen firmakonto, og er ikke tilgjengelig for andre bedrifter.
MyFoodOffice er basert på EUs lovverk 1169/2011 og Forskrift om matinformasjon til forbrukerne (matinformasjonsforskriften).
Vi holder lovverket vårt oppdatert i tråd med endringer som måtte oppstå.